FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no


Spotify dunker ut enn radio
Kommersiell radio taper for Spotify blant de unge.

Mer om Diverse

Del på Facebook

RADIONYTT.NO - 20.06.10 - Kyrre Dahl
Spotify er nå større enn alle kommersielle radiokanaler i aldersgruppen 18-29 år i Norge. Det viser en undersøkelse researchselskapet YouGov har gjennomført, på oppdrag av Spotify. Halvparten av respondentene svarer at de benyttet Spotify i løpet av de siste syv dagene.

Spotify havner på tredjeplass (32%) på ukesdekning sammenlignet med kommersielle radiokanaler i aldersgruppen 30-44 år etter P4 (54%) og Radio Norge (36%). Spotify kommer også på tredjeplass sammenlignet med kommersielle radiokanaler i aldersgruppen 18-74 år på daglig dekning. 17% svarte at de benyttet Spotify den foregående dagen etter P4 (32%) og Radio Norge (19%).

”- Vi ser Spotify som et komplement til den tradisjonelle radioreklamen der annonsører også har mulighet til å segmentere budskap mot helt spesifikke målgrupper, og vi kan bidra med en betydelig tilleggsdekning”, sier Cathrine Solheim, norgessjef i Spotify.

"- Undersøkelsen viser at annonsører kan forsterke sine reklamekampanjer i kommersielle radiokanaler til å treffe 70% av aldersgruppen 18-29 år ved å komplettere med Spotify...... Det finnes også respondenter som sa at de kun hørte på Spotify og at de altså ikke kan treffes via tradisjonell radio.", fortsetter Solheim.

Undersøkelsen er gjennomført på YouGov omnibus i uke 22 2010, og respondentene har svart på undersøkelsen via internett. Spørsmålene som ble stilt: ”Daglig dekning: Hvilke av følgende medier benyttet du i går?” og ”Ukentlig dekning: Hvilke av følgende medier har du benyttet i løpet av de siste 7 dagene?” Resultatene er vektet på kjønn, alder og regioner.

Kilde og Foto: Spotify


  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  LYTTERTALL:
Hvilken radiostasjon har flest lyttere?
De siste sakene om lyttertall for lokal og riksradio finner du her, og et utvalg fra utlandet.
Les mer...





Personvern: Radionytt.no samler ikke inn informasjon om brukere, med unntak av ved selvvalgt påmelding av nyhetsbrev.

Annonse


 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO