Mens NRJ (Energy) har fått økt dekning og trolig flere lyttere her i Norge, går det rett vest for NRJ i
Stockholm. Etter å ha vært en av de store kommersielle stasjonene, er NRJ nå nesten utklasset av alle andre formater i Sveriges hovedstad. NRJ går ned
0,4 prosentpoeng til en oppslutning på 3,6 % i første kvartal 2010. Det betyr blant annet at de er forbigått av Oldies-kanalen Vinyl, som
går opp 0,5 prosentpoeng til 4,0 %, ifølge tall fra TNS-Sifo.
Aller størst blant de kommersielle i Stockholm er Rix Fm, som holder seg stabil på 8,6 % daglig oppslutning. Mix Megapol er nummer to og går
fram 0,4 prosentpoeng til 7,1 % oppslutning. Lugna Favoriter er nr. 3 med 6,4 %. The Voice er nr. 4 med 5,8 %, tett fulgt av Bandit, som får
en oppslutning på 5,7 %. På en delt sjetteplass finner vi Rockklassiker og før nevnte vinyl på 4,0. Først på 8ende plass finner vi NRJ.
Bak Nrj ligger den relativt nye dance-kanalen Radio 107,5 på 3,3 % og relativt nye Star Fm på 2,1 %.
Det er likevel Sveriges Radio som gjør det best, og lokalkanalen Radio Stockholm klarte å oppnå 21,3 % i første kvartal, SR P1 hadde
16,3 %, mens SR P3 hadde 7,5 % og P2 2,5 %. De to andre SR-kanalene i Stockholm har begge under 1 % oppslutning.
På riksbasis går Rix FM litt tilbake fra 13,6 til 13,1 % oppslutning, mens Mix Megapol er stabil på 9,7 %. Disse to er de eneste kommersielle
som har tilnærmet nasjonal dekning. SR P4 er desidert størst av alle radiokanaler med en oppslutnig på 32,2, P1 har 12,2 og P3 10,8 % oppslutning
når man ser på hele Sverige.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt