FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no


Økning for kommersiell radio

Både P4 og Radio Norge går oppover

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 06.05.08 - Kyrre Dahl
De siste lyttertallene viser at P4 nå er større enn alle konkurrenter i målgruppen 20-50 år mellom kl 06 og 18. – Årets beste lyttertall for P4, sier programredaktør Jørn Johansen. De nasjonale radiokanalenes lyttertall for uke 17 viser at P4s markedsandel økte til 23,4 fra 21,1 prosent. P4 har nå 1 229 000 lyttere per dag, en økning på 76 000 fra uken før.

- Tallene viser at i målgruppen vår, lyttere mellom 20 og 50 år, er P4 nå igjen størst av alle radiokanaler på hverdager mellom kl 06 og 18. Målt for hele døgnet har P4 økt og NRK P1 gått tilbake, slik at kanalene nå er jevnstore i gruppen 20-50 år, forteller programredaktør Jørn Johansen.

rogrammene Formiddag med Kjetil, Michael Direkte, Ett-to-tre, Midt i Trafikken, Sytten Tretti og Radio Rama er alle de mest populære programmene for norske radiolyttere mellom 20 og 50 år. Eksempelvis har programmet Ett-to-tre med Silje Stang og Kårstein Eidem Løvaas en markedsandel på 44,4 prosent. P4s Radiofrokost fikk økt markedsandel og økt lyttetid i uke 17.

- I tillegg viser tallene at lytterne bruker mer tid på P4. Nå er gjennomsnittlig lyttetid per dag på 75,2 minutter. Til sammenligning er lyttertiden for Radio Norge, som ble lansert i samme uke, stabil på 42 minutter, forteller Johansen. Han opplyser at kommersiell radio i uke 17 fikk en samlet markedsandel 49,6 prosent mot NRKs 50,4 prosent (20-50 år).

NRK P1 gikk tilbake fra 60 til 56,6 prosent markedsandel, mens Radio Norge økte sin markedsandel med ett prosentpoeng til 5,8 prosent i sin første uke. P4 hadde 1 229 000 lyttere daglig, mens Radio Norge hadde 546 000 lyttere.

Kilde: Pressemelding

  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  LYTTERTALL:
Hvilken radiostasjon har flest lyttere?
De siste sakene om lyttertall for lokal og riksradio finner du her, og et utvalg fra utlandet.
Les mer...





Personvern: Radionytt.no samler ikke inn informasjon om brukere, med unntak av ved selvvalgt påmelding av nyhetsbrev.

Annonse


 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO