NRK P1 hadde en markedsandel på 61,6 % i uke 40. Det er den beste markedsandelen TNS Gallup har registert på høstens ukerapporter. I uke 39 var andelen 60,3 %. Samtidig går den daglige oppslutningen opp med 0,7 prosentpoeng til 50,9 %, men det er på ingen måte noen rekord.
NRK P2 hadde også høsten beste markedsandel i uke 40, med 4,5 %, opp fra 3,6 % uka før. Samtidig gikk oppslutningen litt opp til 8,6 %. P3 gikk derimot litt ned målt i markedsandel til 3,7 %, men likevel opp i oppslutning til 10,9 %, opp 1 prosentpoeng fra uka før.
P4 og Storbyradioen går tilbake, mens Kanal 24 går litt fram. Det er statusen for de kommersielle kanalene i uke 40. P4 går tilbake fra 23,0 til 22,1 % i markedsandel, men er stabil i oppslutning. Storbyradioen må notere seg for høstens dårligste uke, med en markedsandel på bare 1,8 %, en nedgang på 0,2 prosentpoeng. Kanal 24 går derimot såvidt fram til 5,4 % i markedsandel. Den daglige oppslutningen følger den samme trenden, opp for Kanal 24 og ned for Storbyradioen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt