Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2002    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radioreklame ned 26 %

Omsetningen av radioreklame var 26,4 % lavere i mars i år, i forhold til samme periode i fjor. Det viser beregninger fra MIO.


RADIONYTT.NO - 17.04.02 - KYRRE DAHL
Krisen for radioreklame er dermed ikke over, selv om februar-tallene viste en oppgang på 20 %. Mars måned ble en laber måned for radioreklame, med en nedgang på 26, 4 %, sammenlignet med samme måned i fjor, ifølge tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon, skriver Kampanje.

Totalt gikk annonsevolumet ned med hele 16,7 prosent, og det var dagspressen som tapte mest i mars, en nedgang på 22,9 %. Den store vinneren i mars var internett-reklame som hadde en formidabel oppgang på 36 %.

Det går opp og ned for radio. I januar gikk omsetningen av radioreklame ned med 26 %, ifølge MIO. I februr gikk den op med 20 %. Radio var den mediekanalen som gikk mest ned totalt i 2001, 17 % totalt.

 Relaterte saker

  • Kraftig opptur for radioreklame i februar
    15.03.02
  • Radio tapte mest i 2001
    07.02.02

  •  Søk i radionytt.no


    powered by FreeFind

     Nyhetsbrev

    Hold deg oppdatert!

    Info og påmelding

     Tips radionytt.no

    Har du et tips til oss?

    Post@radionytt.no


    RADIONYTT.NO
    20©02

    Utgiver: Radionytt.no, Adlersgate 19, 3116 TØNSBERG. Vakttelefon: 90 08 39 53
    Ansvarlig redaktør er Kyrre Dahl
    Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. OM RADIONYTT.NO
    Disse sidene er optimalisert for Internet Explorer 5.0 og nyere.