RADIONYTT.NO

Radio og internett øker, avisene taper

RADIONYTT.NO - Radio og internett øker, avisene taper Radioreklame økte med 4.8 % i april i år i forhold til samme periode i fjor. Samtidig taper de trykte mediene markedsandeler. Det viser tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).

Totalt sank annonseringen med 0.8 % i april i år i forhold til april i fjor. Internett er den overlegne vinneren med en økning på 261 %. Taperen er dagspressen som går ned med 6,6 % og fagpressen som går ned med hele 14.7 %.

TV går fram med 1,1 % på MIO-statistikken, mens radio øker med 4,8% i forhold til samme tid i fjor. Radio er dermed det "tradisjonelle" mediet som øker mest.

– Avis har fått et kraftig fall. Vi ser at trykte medier taper andeler, og det tror jeg vil fortsette, sier MIO-formann Egil Storaas til Kampanje. - Spesielt på avis-siden har dette med markedstilpasning av avisproduktet til dagens annonsemarked å gjøre, mener Storaas.

(c)Radionytt.no - 19.05.2000 - Kyrre Dahl


NYHETER INTERNETTRADIO RADIOLINKER DISKUSJONSFORUM E-MAIL

FORSIDEN